˙·٠•✿ فیزیک _عارفه و رعنا علیزاده واجاری ✿•٠·˙

ف مثل فیزیک.فیزیک علم طبیعت است

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

دومین جشنواره علم و عامه



امروز آخرین مهلت ارسال آثار هست. جا نمونید.


آدرس سایت جشنواره

http://old.irstm.ir/festival/fa-ir/home/sliders/revolutionslider.aspx


اطلاع رسانی ما در این وب سایت در پست 58 نیز موجود می باشد.

http://physicguilanv.blog.ir/post/58


توضیحات بیشتر در ادامه مطالب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عارفه علیزاده

چرا بعضی ابرها تیره هستند؟


عکاس: عارفه علیزاده

مکان: گیلان


چرا قسمت های میانی ابرها☁️ تیره تر از قسمت های کناری می باشد؟❓


✍درپاسخ به این سوال بایدعرض کنیم که هیچ ابرسیاه وتیره ای وجود ندارد❌!وهمه ی ابرهابدون استثنا سفید رنگ☁️هستند.

پس تیره رنگ بودن بعضی ابرها به چه علت است؟🤔



❓❗️سوال: چرا بعضی ابر ها تیره هستند؟؟؟

📚✍ پاسخ:
دلیل اینکه بعضی از ابرها به رنگ تیره دیده می شوند ضخامت ابر ☁️☁️هست ،نور خورشید 🌦از یک ابر معمولی که ضخامت کمی داره و در واقع توده کوچکی از ابر هست به سادگی عبور میکند💥 ولی وقتی توده ابر ضخیم بشه و شامل چندین لایه ابر روی هم بشه ☁️☁️☁️، ابرهای بالاتر از نور خورشید بر روی ابرهای پایین تر ایجاد سایه میکنند و به دلیل اینکه نور کمتری از این ابرها عبور میکنه ما سایه ابرهای بالاتر رو بر روی ابرهای پایین تر مشاهده میکنیم و هرچه وسعت ابرها بیشتر باشه و فضای بیشتری رو در آسمان گرفته باشند (مثل ابرهای طوفانی ) این تیرگی بیشتر خواهد بود.✌️



🆔👉  @physicGV
🌍www.physicguilanv.blog.ir
📝Via: www.asreelm.com


عکاس: عارفه علیزاده

مکان: گیلان

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عارفه علیزاده

معرفی برندگان نوبل فیزیک ۲۰۱۶


#معرفی_برندگان_نوبل_فیزیک_۲۰۱۶ 💐🏆🎗


🏵آکادمی سلطنتی علوم سوئد برندگان نوبل فیزیک۲۰۱۶ را معرفی کرد و سه #فیزیکدان_بریتانیایی دویستمین جایزه نوبل را از آن خود کردند.✌️


📚✍نیمی از جایزه ۹۳۰ هزار دلاری نوبل فیزیک امسال به #دیوید_تولس فیزیکدان ۸۲ ساله اهدا شد و نیم دیگر جایزه بطور مشترک به #دانکن_هالدین فیزیکدان ۶۵ ساله و #مایکل_کوسترلیتز فیزیکدان ۷۴ ساله رسید.


📝💠کمیته نوبل این جایزه را به دلیل 🔴کشف خواص "عجیب" ماده به این سه دانشمند داد، کشفی که به گفته کمیته نوبل "دری را به دنیایی ناشناخته گشود" و امکان طراحی مواد تازه‌ای را فراهم کرده است.✨


❗️در میان برندگان رشته های مختلف نوبل، برندگان نوبل #فیزیک در مجموع جوانترین برندگان بوده‌اند که متوسط سن آنها ۵۵ سال بوده است.


⚠️♻️تاکنون فقط دو #زن برنده نوبل فیزیک شده‌اند، ماری کوری در سال ۱۹۰۳ به همراه شوهر ش پی‌یر و هانری بکرل و ماریا گوپرت مایر در سال ۱۹۶۳ برای تحقیقاتش در باره ساختار اتم


physicGV@

via: http://fararu.com/fa/news/291261

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عارفه علیزاده

نامه دانش آموز تنبل به خدا

نامه دانش آموز تنبل به خدا :

الهی سوگند به بلندای درخت چنار و به ترشی رب انار ؛ ترحمی بنما بر این بنده بی مقدار ؛ بی کار و بی عار که دمارش را برآورده روزگار !

ای خالق مدرسه و ای به وجود آورنده فرمول های حساب و هندسه ؛ ای خدای عزیزم ، بیزارم از این نیمکت و میزم ؛ دانش آموزی سحر خیزم که هر روز صبح زود ساعت 10 از خواب بر می خیزم ؛ و روز های شنبه تا پنجشنبه اغلب از مدرسه می گریزم ؛ که من انسانی نحیفم و در کلاس درس بسیار ضعیفم ؛ اگر چه نزد معلم و دانش آموزان خیلی خوار و خفیفم ؛ ولی خارج از مدرسه به هرکاری حریفم !

ای خالق شهرستان های کرمان و یزد و رشت ؛ نمره انضباط مرا داده اند هشت ؛ دیگر به چه امیدی می توان سر کلاس درس نشست ؟ ؛ آنجا که معلم هم نمیکند گذشت ؛ چه کنم اگر سر نگذارم به کوه و به دشت ؟ ؛ الهی می دانی که من کیستم ؛ هرچند که دانش آموزی فعال و درس خوان نیستم ؛ ولی چقدر عاشق نمره بیستم ؟!؟!

پروردگارا سال گذشته هنگام امتحان خواستم تقلب کنم ، معلم از راه رسید ؛ رنگ از رخسارم پرید ؛ برگه امتحانی ام را گرفت و کشید و آن را از هم درید و چنان کشیده ای به صورتم کشید که برق سه فاز از چشمم پرید و صدایش را مادرم در خانه شنید !

ای خالق آموزگار و ای سازنده مداد و خط کش و پرگار ، آن چنان هدایتم کن تا این معنی را بدانم که اگر معلم خودش درس را میداند پس چرا از من میپرسد و اگر نمیداند چرا از دیگران و آن هایی که میدانند نمیپرسد ؟

ای آفریدگار خودکار بیک ؛ سوگند به کتاب های شیمی و فیزیک ؛ و فرمول اسید اتانوئیک ؛ که مشتاقم به یک دست لباس شیک ؛ و از خوراکی ها آرزومندم به خوردن قیمه با ته دیگ ؛ ولی اگر نبود راضی ام به یکی دو سیخ شیشلیک !

الهی از مدرسه بسیار دلتنگم و در کلاس درس همیشه منگم و با دو ابر قدرت شرق و غرب یعنی بابا و معلم همیشه در جنگم ولی در ساعت تفریح بسیار زرنگم !!! اصن دروغ چرا ؟ حقیقت آن است که در یک کلام برای خانه و مدرسه بسیار مایه ننگم …


منبع: هم میهن

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عارفه علیزاده